تنگ طه
وبلاگي شامل مطالب آموزشي دوره ابتدايي و مطالبي درباره روستاي تنگ طه
در بيشتر گياهان ساقه وجود دارد اما در برخي يا ساقه خيلي كوچك است و يا ساقه اي به آن صورت ديده نمي شود . مانند زعفران و بارهنگ . برخي ساقه ها شبيه به برگ هستند اما در واقع ساقه هستند مانند برخي كاكتوسها . كه در آنها ساقه وظيفه اصلي برگ يعني فتوسنتز را نيز انجام مي دهند در اين گونه گياهان برگها يا بسيار كوچكند و يا برخي موارد به صورت زايده يا خار بر روي ساقه به وجود آمده اند .البته در نظر عامه كاكتوس ساقه ندارد و اينها برگ مي باشند . كه طبق تعريف ساقه و برگ اين قسمتها ساقه هستند نه برگ . چرا كه اندامهاي ديگر گياه مانند گل و ميوه بر آنها مي رويد . لطفا براي ديدن بقيه به ادامه مطلب مراجعه فرماييد . ادامه مطلب ... كار اصلي ريشه جذب آب و بيشتر مواد غذايي از خاك يا محيط اطراف مي باشد و كار ديگر ريشه نيز نگه داشتن گياه در زمين مي باشد . تقريبا همه ي گياهان ريشه دارند . برخي گياهان انگل فاقد ريشه هستند مانند سس كه بر روي گياهان ديگر رشد نموده و از مواد غذايي آماده شده به وسيله آنها استفاده مي نمايد . شكل و نيز كاركرد ريشه گياهان با هم فرق مي كند . به طور كلي دو نوع ريشه داريم ريشه راست كه معمولا يك يا دو ريشه اصلي وجود دارد و از اين ريشه ها ريشه هاي فرعي منشعب مي شوند . كه گياهاني كه دانه اي دو قسمتي دارند معمولا داراي ريشه راست هستند ...... لطفا بقيه را در ادامه مطلب مشاهده فرماييد . ادامه مطلب ... چهار شنبه 1 مرداد 1393برچسب:ريشه گياهان,توت فرنگي ,چمن,شيرين بيان,قلمه زدن, :: 18:27 :: نويسنده : ابوالفضل در اين قسمت چند مسأله از درس شيرين رياضي كلاس سوم دبستان را براي استفاده دانش آموزان عزيز قرار داده ام و در ادامه سؤالها نيز پاسخ هركدام به همراه توضيح كوتاه درباره حل مسأله قرار داده ام اميدوارم مورد توجهشما دانش آموزان عزيز قرار بگيرد . 1 - دانش آموزان كلاس سوم دبستان طه تنگ طه در صف ايستاده اند . نيما مي گويد من از اول صف نفر نهم و از آخر صف نفر ششم هستم . چند نفر در صف كلاس سوم ايستاده اند ؟ لطفا براي ديدن بقيه به ادامه مطلب مراجعه فرماييد . ادامه مطلب ... در اين قسمت نحوه محاسبه مساحت شكلهاي هندسي دوره ابتدايي را به صورت خلاصه براي دانش آموزان عزيز قرار داده ام اميدوارم مورد استفاده قرار گيرد . (مساحت شكلهاي مربع و مستطيل و متوازي الاضلاع و لوزي و ذوزنقه و مثلث كه دانش آموزان دوره ابتدايي با آنها آشنا مي شوند . )
لطفا براي مشاهده نحوه محاسبه به ادامه مطلب مراجعه فرماييد . ادامه مطلب ... تبديل كردن واحدها به هم يكي از كارهاي مشكل در دوره ابتدايي مي باشد زيرا دانش آموز با انواع واحدها بايد آشنا باشد كه واحدهاي سطح مانند هكتار و متر مربع و واحدهاي جرم مانند گرم و كيلوگرم و واحدهاي طول مانند كيلومتر و متر و واحدهاي حجم مانند ليتر و متر مكعب مي باشد كه دانش آموز بايد با تبديل همه اين واحدها آشنا باشد در اين پست روشي نسبتا راحت براي اينكار قرار داده ام اميدوارم مورد استفاده قرار گيرد . لطفا براي مشاهده مطلب به ادامه مراجعه فرماييد . ادامه مطلب ... در اين قسمت ادامه اشكالات رياضي سوم دبستان از صفحه 86 تا آخر كتاب را مي گذارم اميدوارم مورد استفاده شما قرار گيرد . در صفحه 86 سؤال 2 اندازه هاي نوشته شده برحسب نيم سانتي متر است بهتر بود اندازه ها برحسب سانتي متر رسم مي گرديد . در سؤال 3 نيز د مورد شكل اول ضلع پايين 5 نوشته شده كه بايد 6 نوشته شود و اندازه ها نيز تناسبي با اعداد نوشته شده ندارند و مثلا ضلع مثلث كه 4 است از ضلع مربع كه 7 است بزرگتر است وبهتر است تناسبي بين اندازه ها باشد . اگر همه بر حسب سانتي متر باشند كه ديگر بهتر مي شود . زيرا دانش آموز بيشتر با سانتي متر سروكار دارد . لطفا براي مشاهده قسمت سوم اشكالات كتاب رياضي به ادامه مطلب مراجعه فرماييد . ادامه مطلب ... در اين قسمت ادامه اشكالات ياضي سوم دبستان از صفحه 39 تا صفحه 90 را مي گذارم اميدوارم مورد استفاده شما قرار گيرد . در صفحه 35 سؤال 1 امروزه با 1000 ريال چيزي نمي توان خريد . پس بهتر است اين سؤال حذف گردد . سؤال 2 يك دلار در كشوري بهتر است به صورت يك دلار كشوري نوشته شود . سؤال 3 ، 20تومان را اگر بخواهيم به ليره تبديل كنيم مي شود 200000 ليره . پس بهتر است سؤال را تغيير بدهيم تا از عدد چهار رقمي بيشتر نشود ...... لطفا براي مشاهده قسمت دوم اشكالات كتاب رياضي به ادامه مطلب مراجعه فرماييد .
ادامه مطلب ... كتاب رياضي سال سوم ابتدايي كه به دليل عجله داشتن در تأليف و توزيع كتاب داراي اشكالات فراواني مي باشد كه بيشتر اين اشكالات را بايد مصححان گرامي بر طرف مي كردند اما خيلي از اشكالات در كتاب باقي ماند تا سبب سردرگمي دانش آموزان و اولياي آن ها و نيز معلمان گرامي گردد . و همچنين اعتماد دانش آموزان را به كتاب كه تا امروز به عنوان منبع موثق به آن نگاه مي كردند كم كند و به هر چيزي در كتاب مطابق ميلشان نبود شك كنند .اثر نامطلوب ديگر كم شدن اعتماد دانش آموز و اولياي آن ها به مدرسه و معلم به عنوان اركان آموزش و پرورش مي باشد . شايسته است مسئولان امر در تأليف كتابهاي درسي ..... لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرماييد . ادامه مطلب ... كتاب علوم تجربي كلاس سوم اشكالات زيادي دارد كه در قسمتهاي مختلف از تصوير گرفته تا متن و حتي محتوا در برخي قسمتها داراي اشكال است . در اين مطلب قسمتي از اشكالاتي كه در حين بررسي كتاب با آن ها برخورد كردم ، را از صفحه ي 49 تا پايان كتاب قرار مي دهم اميدوارم مورد استفاده همكاران گرامي قرار گيرد .
در صفحه 52 عقربه و اعداد بعضي ساعنها از موادي ساخته شده كه در تاريكي نور مي دهند بهتر است نوشته شود روي عقربه و اعداد بعضي ساعتها موادي كشيده شده چون خود عقربه از اين مواد ساخته نمي شود . در صفحه 53 در تصوير اول كه دو دانش آموزان با آينه اقدام به بازتابش نور مي كنند . خورشيد در كل تصوير وجود دارد و مانعي در سر راه آن براي ايجاد سايه وجود .... لطفا براي مشاهده بقيه اشكالات به ادامه مطلب مراجعه فرماييد . ادامه مطلب ... یک شنبه 11 اسفند 1392برچسب:دانه دولپه اي , تصاوير گل , لوبيا , ذرت , نيروهاي تماسي , علوم سوم دبستان, :: 9:43 :: نويسنده : ابوالفضل كتاب علوم تجربي كلاس سوم اشكالات زيادي دارد كه در قسمتهاي مختلف از تصوير گرفته تا متن و حتي محتوا در برخي قسمتها داراي اشكال است . در اين مطلب قسمتي از اشكالاتي كه در حين بررسي كتاب با آن ها برخورد كردم ، را از ابتدا كتاب تا صفحه ي 49 را قرار مي دهم اميدوارم مورد استفاده همكاران گرامي قرار گيرد . در صفحه 29 مقايسه حجم پارچ ، ليوان رضا از ليوان علي بزرگتر مي باشد اما در جدول و نيز در تصوير حجم ليوان علي بزرگتر است چرا كه با پارچ مي توان فقط 5 ليوان از نوع ليوان علي را پر كرد و با ليوان رضا 7 تا را مي توان پر نمود . بهتر است يا اندازه ليوان رضا را كوچكتر نمود و يا تعداد ليوانهاي علي را بيشتر نمود ...... لطفا براي مشاهده بقيه اشكالات به ادامه مطلب مراجعه فرماييد . ادامه مطلب ... یک شنبه 11 اسفند 1392برچسب:علوم , كلاس سوم دبستان , شرح آزمايش , قنات , نمودار, :: 9:20 :: نويسنده : ابوالفضل 1 - دو دلیل اهمیّت شهر مکّه قبل از ظهور اسلام چه بود ؟
2 - کفار برای جلوگیری از گسترش اسلام به چه کارهایی دست زدند ؟
3 - چرا کافران به مبارزه با پیامبر برخاستند ؟
4 – چگونه مکّه به دست مسلمانان فتح شد ؟
5 - چرا مردم عثمان را کشتند؟
ادامه مطلب ... براي پيدا كردن جمله در زبان فارسي بايد توجه نماييم به جز جمله هايي كه ما به عنوان معمول جمله مي شناسيم و داراي فعل هستند ، عبارات ديگري را نيز به عنوان جمله محسوب مي گردند . مانند شبه جمله ها كه شامل مناداها و صوتها مي شود . كه گر چه فعلي در جمله وجود ندارد اما در معني جمله فعل موجود است و بنابراين به عنوان جمله حساب مي گردند و همچنين در برخي موارد فعل جمله به قرينه لفظي يا معنوي حذف مي گردد و ما بايد فعلهاي حذف شده را نيز به حساب آوريم . مانند : ........... لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرماييد . ادامه مطلب ... پيدا كردن اعداد اول بسياري از رياضي دانها در پي يافتن فرمولي براي تشخيص راحت اول بودن يا اول نبودن بوده و هستند اما تا كنون فرمول دقيقي كه بتوان با آن اعداد اول را از غير اول تشخيص داد به دست نيامده است . اما در اين بين برخي فرمولهايي را ساخته اند كه براي پيدا كردن چندين عدد اول كاربرد دارد از جمله اين افراد يكي لژاندر مي باشد كه رابطه ي زير را كشف نمود كه براي 29 عدد داراي جواب درست مي باشد يعني اگر مقدار را از 0 تا 28 بگيريم جواب به دست آمده عددي اول .......... براي ديدن فرمول و بقيه به ادامه مطلب مراجعه نماييد . ادامه مطلب ... در برخي كشورها مبناي شمارش اعداد بر مبناي 6 رقم در هر طبقه مي باشد و در برخي كشورها مبناي شمارش 3 رقم در هر طبقه مي باشد . مثلا در كشورهايي مانند آلمان انگليس و برخي كشورهاي شمال اروپا مبناي شمارش بر اساس 6 رقم در هر طبقه مي باشد و طبقات نيز به ترتيب.... بقيه در ادامه مطلب ادامه مطلب ...
دستور زبان تشخیص اجزای جمله : فعل ، فاعل ، مفعول ، قید برای نحوه تشخیص ساده اجزای جمله به ادامه مطلب بروید . ادامه مطلب ...
دودمان پس از اسلام
پس از حمله اعراب به امپراطوري بزرگ ايران و شكست ساسانيان از اعراب ، اعراب كه از ديرباز زير سلطه ايرانيان بودند حالا مجالي يافتند تا قوم آريا را تحقير نمايند آنها از هيچ كاري جهت تحقير ايرانيان خودداري نمي كردند . در اين بين ايرانيان نيز كه پس از شكست در مقابل اعراب شوكه شده بودند تا سالها تحت سلطه كامل اعراب بودند تا اينكه در دوران طاهريان كه ابتدا به كمك ابومسلم بني عباس را به قدرت رساندند بعدها كه به حكومت خراسان رسيدند ، طاهر ذواليمينين در خطبه نماز نام خليفه را نبرد و.... بقيه در ادامه مطلب
ادامه مطلب ... رياضي كلاس ششم با وجوديكه يكي از بهترين كتابهاي رياضي مي باشد و در زندگي بيشتر به كار دانش آموز مي آيد اما چون به طور شتابزده آماده گرديده در پاره اي موارد ايراداتي هم دارد كه تعدادي از آنها را با توجه به اينكه من خودم كلاس ششم تدريس نمي كنم و چندان سر و كاري هم با اين كتاب ندارم به نظرم رسيد كه در اينجا بيان مي كنم .لطفا به ادامه مطلب مراجعه نماييد . ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ... شهر مکه برای اعراب از دیر باز از اهمیت ویژه ای برخوردار بود . به دلیل قرار گرفتن خانه کعبه در این شهر رفت و آمد مردم به اینجا برای زیارت ، زیاد بود و به طبع رفت و آمد ، بازرگانی نیز رونق خوبی داشت و بسیاری از کاروانهای بازرگانی............ لطفاً به ادامه مطلب رجوع کنید . ادامه مطلب ... برای اینکار باید کاملاًمراقب باشید . ابتدا در بطری را سوراخ می کنیم و یک لوله خودکار یا نی نوشابه از آن عبور داده و آنرا با چسب محکم می کنیم رنگ قرمز را در سرکه حل می کنیم بعد روی میز آزمایش را بقیه در ادامه
ادامه مطلب ...
آزمایش تجزیه آب به اکسیژن و هیدروژن وسایل لازم : تشت پلاستیکی – آب - نمک – لیوان شیشه ای 2 تا – مقداری سیم - باتری – دو الکترود باتری ..... بقیه در ادامه مطلب
ادامه مطلب ... در این قسمت چند روش ساده در بعضی ضربها را برایتان قرار داده ام امیدوارم مورد پسندتان واقع شود .
برای ضرب اعداد در عدد 9 ابتدا دو دستمان را به طرف خودماان می گیریم و همه انگشتان را باز نگه می داریم .بعد از سمت چپ شمرده تا به انگشتی که می خواهیم در 9 ضرب کنیم برسیم آنرا می خوابانیم . حال انگشتان سمت چپ دهگان و انگشتان سمت راست یکان حاصلضرب است مثلاً برای ضرب 9 در 7 باید انگشت هفتم از چپ را خواباند که 6 انگشت در چپ و سه انگشت در راست می باشد پس جواب 63 می شود.
ضرب عدد در 5 , 25 , 125
برای ضرب یک عدد در 5 ابتدا عدد را نصف کرده سپس آنرا در 10 ضرب می کنیم. مثال 78 ضرب در 5 ابتدا نصف 78 می شود 39 که در 10 می شود 390 برای ضرب عدد در 25 یا 5/2 ابتدا عدد را تقسیم بر4 کرده بعد در 10 برای 5/2 و 100 برای 25 ضرب می کنیم مثال 76 ضربدر 25 ابتدا 74 را بر 4 تقسیم می کنیم که می شود5/18 که در 100 می شود 1850 برای ضرب در 125 باید ابتدا عدد را بر 8 تقسیم و بعد در 1000 ضرب نماییم. تكليف شب سوم ابتدايي
1 - با توجه به آنچه در كتاب فارسي خواندي جلوي هر عبارت درست يا نادرست بنويس .
الف - ما انسانها فقط بايد خانه خود را تميز نگه داريم .
ب - دانش آموزان كلاس سوم براي گردش علمي به دامنه ي كوهي رفتند .
بقیه در ادامه مطلب ادامه مطلب ... جمعه 15 مهر 1390برچسب:تكليف شب , سوم ابتدايي , سوم دبستان , فارسي , انشا, :: 12:12 :: نويسنده : ابوالفضل آخرین مطالب آرشيو وبلاگ پيوندها تبادل لينك هوشمند نويسندگان
|
||||||||||||||||
|