رياضي ششم دبستان
تنگ طه
وبلاگي شامل مطالب آموزشي دوره ابتدايي و مطالبي درباره روستاي تنگ طه

صفحه 2 در مورد شكلهاي كيك و نان تافتون و تقسيم كردن شكل ، به دليل نامتقارن بودن قسمتهاي مساوي كه يكي از خصوصيات كسر مي باشد ، به دست نمي آيد . خصوصاَ كيك كه قسمتهاي آن خيلي با هم متفاوت مي شوند . بهتر بود از شكلها يا اجسام ديگر كه متقارن تر باشد استفاده گردد .

صفحه 3 اگر اولين شكل از سمت راست را به دانش آموزي نشان بدهيم و از او كسر بخواهيم كسر مربوطه را بنويسد او براي ما كسر هفت هفتم را خواهد نوشت . بعد هم در توضيحات عنوان شده تا دو واحد كامل درست شود و چون در اين قسمت واحد و كسر به هم چسبيده اند پس دو واحد كامل ساخته نمي شود . بنابراين بهتر است براي اين شكل از يك واحد كامل و يك قسمت كسري استفاده نمود .

صفحه 4 كشور زدستان و واحد پولش نه تنها وجود واقعي ندارند بلكه نام زيبايي هم براي كشور انتخاب نگرديده است بهتر است از نامهاي واقعي يا لااقل نام زيبايي استفاده نمود .

صفحه 5 در مورد پرچم كشور عزيزمان دقيقاَ يك سوم از پرچم به رنگ سبز نمي باشد و آرم دور آن كه سفيد مي باشد از يك سوم كمتر مي شود . بهتر است از شكل ديگري كه دقيقاَ به سه قسمت مساوي تقسيم گردد استفاده نمود .

صفحه 5 در مورد شكل عدد مخلوط كلا دو شكل كامل وجود دارد و قسمت صحيح عدد 3 واحد مي باشد بهتر است هر شكل را به صورت دو شكل سه تايي جدا از هم رسم نمود .

صفحه 7 شماره 4 كسر هجده بيست و سوم اشتباه مي باشد و بايد مخرج 27 باشد تا دنباله جواب درست باشد .

صفحه 13 در مورد تفريق كسر در حالتي كه قسمت كسري در عدد مخلوط اول از كسر دوم كوچكتر باشد به نظر مي رسد روش به كار برده شده اشتباه است چرا كه بايد عدد مخلوط را به صورت اشتباه نوشت . مثل يك و هشت ششم كه قسمت كسري بزرگتر از واحد مي باشد و حتي خود كتاب هم در صفحه 9 به اشتباه بودن اين نمونه اعداد اشاره مي كند . براي مقايسه اعداد مخلوط هم اگر اين نمونه اعداد درست باشند بايد قانون را عوض كرد و در آنجا هم ديگر نمي توان گفت ابتدا قسمت صحيح را با هم مقايسه مي كنيم بلكه بايد حتما عدد مخلوط را به صورت كسر نوشت تا بتوان مقايسه را انجام داد . براي اين مورد خاص از تفريق بهتر است كه عدد مخلوط را به كسر تبديل نمود و بعد تفريق را انجام داد . تا اينكه قوانين رياضي را نقض نمود .

صفحه 19 قسمت 3 تمرين 2 در صورت كسر عدد اول از عدد دوم بزرگتر است و دانش آموز هنوز با اعداد منفي آگاه نيست . و از طرفي خود عدد مخلوط يك و سه سوم هم نادرست است و در عدد مخلوط قسمت كسري حتما بايد كسر كوچكتر از واحد باشد چرا كه اگر توانستيم واحد بسازيم كه ديگر آنرا با كسر نشان نمي دهيم .

در همين صفحه تمرين 4" اگر مساحت اين زمين كشاورزي يك هكتار باشد" ، كمي نامفهوم است و بهتر است به اين صورت نوشته شود . " اگر مساحت زمين اين كشاورز يك هكتار باشد ."

صفحه 24  در قسمت كار در كلاس در قسمت دوم در قسمت سوم عدد صحيح 2 نوشته نشده كه بايد نوشته شود .

صفحه 26 در فعاليت 2 رنگ قسمت دهم با رنگ قسمت يكان در عدد دوم جمع با هم فرق دارد و بايد هر دو سبز باشد .

صفحه 31 تمرين 4 در شكل اول اگر يك شش ضلعي ديگر در سمت چپ شكل كشيده شود ترتيب 3 ، 6 ، 9 درست مي شود وگرنه ترتيب به هم مي خورد .

صفحه 47 در قسمت كار در كلاس اگر فاصله نقطه از خط همرنگگ نوشته شود بهتر است . چرا كه ممكن است دانش آموز فاصله نقطه از خط كناري را اندازه بگيرد .

صفحه 59 در تمرين 4 نوشته شده تمام زاويه ها با هم برابرند كه فقط در مورد شش ضلعي درست است و اگر تمام زاويه ها برابر بودند كه ديگر نيازي به پيدا كردن اندازه زاويه ها نبود . پس بهتر است اين جمله حذف گشته يا نوشته شود در شش ضلعي تمام زاويه ها برابرند . يا شش ضلعي منتظم مي باشد .

صفحه 64  كار در كلاس 2  كسر 13 هفتم بزرگتر از واحد مي باشد و وقتي هدف نوشتن كسري با مخرج 10 باشد ، پس صورت اين كسر از 10 بيشتر يا دو رقمي مي گردد كه با خواسته تمرين مغايرت دارد .

صفحه 84 در قسمت كار در كلاس سؤال اشتباه به نظر مي رسد و اگر نوشته مي شد شيريني كدام ظرف به نسبت مقدار آن ها بيشتر خورده شده بهتر بود .

صفحه 92 در فعاليت 1 در انتها عنوان شده آيا مي توان رديفي به نام محيط در اين جدول اضافه كرد ؟ در حاليكه اين جدول خودش رديفي به نام محيط دارد و دو رديف هم مانند هم را نيازي نيست در جدول اضافه نمود . و كلا اين فعاليت جهت اين قسمت زياد مناسب نيست . در فعاليت 2 هم مانند فعاليت يك با وجود رديف مساحت ديگر نيازي به اضافه كردن اين رديف نمي باشد .

نظرات شما عزیزان:

رضا
ساعت9:57---21 اسفند 1393
عجب کتاب مسخره ای .

ئو.
ساعت16:58---6 مهر 1392
ذئنذا

ارام
ساعت14:11---2 مهر 1392
ختغغغبباااااا


kimiya
ساعت22:17---3 تير 1392
ینو کسی برام فرستاده مال من نیست



ممکنه مسخره به نظر بیاد ولی واقعا اتفاق میافته!می خوای صورت کسی رو که واقعا دوست داره ببینی؟اینو به 10 نفر بفرست بعد برو به ادرس



http://amour-en-portrait.ca.cx/(این یه بازی فرانسویه)صورت کسی که دوست داره ظاهر میشه خطر سوپریز شدن!(تقریبا 90%شبیه)من خواستم این بازیو دور بزنم مستقیما رفتم به اون ادرس گفت اینطوری نمیشه باید به10نفر بفرستیش نمیدونم چه طوری فهمید..امتحانش مجانیه.....


علي
ساعت13:48---8 آذر 1391
كتابي كه فوري تصميم گيري بشود و فوري هم تاليف شود بهتر از اين نميشه كه خيلي خوبه كه همين چند تا اشتباه را دارد .

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پنج شنبه 2 آذر 1391برچسب:رياضي ششم , كسر , عدد مخلوط , كلاس ششم , :: 23:22 :: نويسنده : ابوالفضل

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لينك هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تنگ طه و آدرس tangtaha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





گوگل
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 53
بازدید هفته : 656
بازدید ماه : 5328
بازدید کل : 251567
تعداد مطالب : 163
تعداد نظرات : 367
تعداد آنلاین : 1