پرواز پاره خط
تنگ طه
وبلاگي شامل مطالب آموزشي دوره ابتدايي و مطالبي درباره روستاي تنگ طه

اگر تعدادي پاره خط به طور موازي با هم و به فاصله مساوي از هم رسم كنيم ( البته تعداد پاره خط ها و همچنين اندازه آن ها مهم نيست حتي اگر پاره خط ها با هم هم اندازه نباشند هم در نتيجه اثري نخواهد داشت ). در اينجا ما 11 پاره خط رسم كرده ايم ، بعد خطي را چنان رسم مي كنيم كه از بالاترين نقطه پاره خط اول به پايين ترين نقطه پاره خط آخر برسد . حال اگر كاغذ را از روي همين خط ببريم و آنرا به اندازه فاصله پاره خط ها به سمت چپ ببريم مشاهده مي كنيم كه يكي از پاره خط ها حذف مي شود . دليل آن هم اين است كه اگر درست دقت كنيم هر پاره خط به اندازه خيلي كمي بزرگتر شده و در اصل يكي از پاره خط ها به بقيه پاره خط ها اضافه شده است . حال اگر بعد از برش كاغذ را به سمت راست ببريم به جاي 11 پاره خط 12 پاره خط خواهيم داشت . مثل اينكه يك پاره خط متولد مي شود . كه باز مانند حالت قبل ولي اينبار مقدار كمي از هر پاره خط كوتاه شده و يك پاره خط اضافه گرديده است .

 

اينكار را مي توان با چندين رديف پاره خط نيز انجام داد و به جاي تولد يا مرگ يك پاره خط شاهد تولد يا مرگ چندين پاره خط بود . مانند شكل زير .

 

اين موضوع وقتي جالب تر مي گردد كه مانند شكل زير  پاره خط  ها را در دو راستا رسم نماييم و بعد از برش كاغذ از روي خط به اندازه فاصله بين دو پاره خط به سمت چپ ببريم در اين حالت مشاهده مي كنيم كه يك پاره خط از سمت چپ كم شده و يكي به پاره خط هاي سمت راست اضافه شده مانند اينكه پاره خط پرواز كرده و در قسمت ديگر قرار گرفته .البته دليل اين كار نيز مانند حالت قبل است اما تركيبي از دو حالت كم و زياد شدن پاره خط ها مي باشد و در اينجا هم مي بينيم كه پاره خط هاي سمت چپ بلندتر شده و يكي از آنها كم شده و پاره خط هاي سمت راست كوتاه تر شده و يكي به تعداد آنها اضافه شده است .

مورد جالب ديگر در دايره مي باشد مانند شكل اگر دايره را ببريم و به اندازه فاصله بين دو پاره خط آنرا به سمت عقربه هايساعت بچرخانيم يكي از پاره خط هاي سمت راست كم شده و يكي به پاره خط هاي سمت چپ اضافه مي شود و اگر برعكس بچرخانيم برعكس مي شود.


نظرات شما عزیزان:

زهرا
ساعت13:40---29 بهمن 1392
خط که پرواز نمی کنه عزیز .

علی
ساعت16:29---27 بهمن 1392
سلام خوبی


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:پاره خط , موازي , كاغذ , متولد , دايره, :: 23:46 :: نويسنده : ابوالفضل

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لينك هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تنگ طه و آدرس tangtaha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





گوگل
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 253
بازدید دیروز : 146
بازدید هفته : 994
بازدید ماه : 5666
بازدید کل : 251905
تعداد مطالب : 163
تعداد نظرات : 367
تعداد آنلاین : 1