طرز تهيه مرباي انار
تنگ طه
وبلاگي شامل مطالب آموزشي دوره ابتدايي و مطالبي درباره روستاي تنگ طه

طرز تهيه مرباي انار

   

براي تهيه مرباي انار در روستاي تنگ طه معمولا از انار شيرين استفاده مي كنند كه اگر انار شيرين داراي دانه هاي قرمز رنگ باشد ، مرباي خوشرنگي به دست مي آيد اما از انواع ديگر انار هم طبق ذائقه فرد مصرف كننده استفاده مي گردد . چنانچه برخي افراد از انار ميخوش و برخي حتي از انار ترش براي اينكار استفاده مي نمايند .

 

طرز تهيه :

ابتدا انار مورد نظر را دان مي كنند . بهتر است از ورود پوسته زرد رنگ داخلي انار كه به پيه انار معروف است به داخل دانه ها جلوگيري شود چرا كه باعث تلخي مربا مي گردد .همچنين اگر هنگام دان كردن انار به پوست انار فشار زيادي وارد گردد و يا انار با دستگاه دان شود مقداري از مايع درون پوست و يا پيه وارد دانه ها شده و باعث تلخي مربا مي گردد .

  

پس از دان كردن انار ، دانه ها را شسته و درون مخلوط كن مي ريزيم و مدت 30 ثانيه دستگاه را روشن مي نماييم تا بر اثر برخورد تيغه هاي مخلوط كن به قسمت گوشته اي دانه ها ، اين قسمت جدا گردد .بعد مخلوط به دست آمده را در صافي مي ريزيم تا هسته ها از قسمت مايع جدا گردد . مايع به دست آمده را آنقر حرارت مي دهيم تا به جوش آيد و خوب بجوشد . در اين مرحله اگر ميزان حرارت كم باشد و آب انارها خوب نجوشد . در پايان مرباي ما تلخ و بد رنگ مي شود . حرارت دادن را تا جايي ادامه مي دهيم كه مربا شروع به غليظ شدن نمايد در اين هنگام به آن افزودني هايي كه دوست داريم مانند شكر و طعم دهنده ها و ادويه جات اضافه مي نماييم و وقتي مربا به غلظت مورد نظر رسيد آنرا از روي گاز برمي داريم .


نظرات شما عزیزان:

reza
ساعت9:29---23 تير 1395
جالب بود .

حسن
ساعت9:30---21 اسفند 1393
مربای دوست داشتنی من .

OM!D
ساعت19:45---26 آبان 1393
به به عجب مربایی بشه ممنون از مطالب خوبت

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





دو شنبه 19 آبان 1393برچسب:مرباي انار,دانه ,مخلوط,ادويه جات , تنگ طه, :: 23:47 :: نويسنده : ابوالفضل

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لينك هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تنگ طه و آدرس tangtaha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





گوگل
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 143
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 401
بازدید ماه : 6781
بازدید کل : 258488
تعداد مطالب : 163
تعداد نظرات : 367
تعداد آنلاین : 1