تنگ طه
وبلاگي شامل مطالب آموزشي دوره ابتدايي و مطالبي درباره روستاي تنگ طه
نمونه تكليف اوقات فراغت كلاس سوم دبستان در سال 93 به سؤالات پاسخ بده . تا كنون براي سربلندي ميهن عزيزمان چه كارهايي انجام داده اي ؟ دو مورد را بنويس . چرا خاركن به مهماني حاتم نرفت ؟ چرا حضرت فاطمه (س)پيراهن نو را به زن فقير داد ؟ لطفا براي مشاهده بقيه به ادامه مطلب مراجعه فرماييد . ادامه مطلب ... روستاي تنگ طه به داشتن انار معروف است . درباغات انار اين روستا ارقام مختلف انار نظير شهوار ( حسين آقايي) شيرين ده خيري ، شيرين كرماني ، مي خوش ، اشكفتي ، رباب و جزي و ارقام ديگر مي باشد . در ادامه مطلب دو كليپ از باغات انار را پس از برداشت انار مشاهده خواهيد نمود . لطفا براي مشاهده كليپها به ادامه مطلب مراجعه فرماييد . ادامه مطلب ... در اين قسمت عدد جالبي را بررسي مي كنيم كه از ضرب آن در اعداد نتايج جالبي به دست مي آيد عددي كه از ارقام 1 تا 9 به ترتيب درست شده است . ابتدا عدد باسير صعودي يعني 123456789 را بررسي مي كنيم .از ضرب اين عدد در اعدادي كه مضرب 3 هستند عددي حاصل مي گردد كه از 3 عدد 3 رقمي كه دو تاي اول مثل هم و سومي با يك رقم تغيير و يك جابه جايي درست مي شود . براي مضربهاي 9 نيز نتيجه بسيار جالبي به دست مي آيد و جواب هميشه ازتكرار 9 بار تعداد نه هاي موجود در عدد و يك صفر در مرتبه دهگان ساخته مي شود . مثلا 36 در 123456789 مي شود : در 36 ، 4 تا 9 تايي موجود است پس جواب مي شود 4444444404 لطفا براي ديدن بقيه به ادامه مطلب مراجعه فرماييد . ادامه مطلب ... در اين قسمت چند مسأله از درس شيرين رياضي كلاس سوم دبستان را براي استفاده دانش آموزان عزيز قرار داده ام و در ادامه سؤالها نيز پاسخ هركدام به همراه توضيح كوتاه درباره حل مسأله قرار داده ام اميدوارم مورد توجهشما دانش آموزان عزيز قرار بگيرد . 1 - دانش آموزان كلاس سوم دبستان طه تنگ طه در صف ايستاده اند . نيما مي گويد من از اول صف نفر نهم و از آخر صف نفر ششم هستم . چند نفر در صف كلاس سوم ايستاده اند ؟ لطفا براي ديدن بقيه به ادامه مطلب مراجعه فرماييد . ادامه مطلب ... در اين قسمت 7 سرگرمي را براي شما قرار داده ام . اگر موفق به يافتن پاسخ نشديد به پست بعد مراجعه فرماييد . 1 - ما از شهر داراب به طرف قلاتويه به راه افتادم و در بين مسير در تنگ طه نيز قرار بود توقف نماييم . پس از 20 دقيقه از راننده پرسيدم تا تنگ طه چقدر مانده ؟ او در جوابم گفت : نصف راهي كه از داراب تا اينجا آمده ايم باقي مانده . ما پس از رسيدن به تنگ طه و انجام كارهايمالن در آنجا به طرف قلاتويه حركت كرديم پس از طي كردن 48 كيلومتر باز از راننده پرسيدم چقدر از راه باقي مانده ؟ و باز او در جوابم گفت : نصف راهي كه از تنگ طه تا اينجا آمده ايم باقي مانده و ما پس از 16 دقيقه به مقصد رسيديم . اگر سرعت ماشين در همه جا يكسان بوده باشد مسافت بين داراب تا تنگ طه و قلاتويه چقدر است ؟ لطفا براي ديدن بقيه به ادامه مطلب مراجعه فرماييد . ادامه مطلب ... در اين قسمت پاسخ سرگرمي هاي پست قبل را براي شما قرار داده ام . 1 - اول فاصله تنگ طه تا قلاتويه كه 48 كيلومتر و نصف آن يعني 24 كيلومتر كه مي شود 72 كيلومتر و مدت زمان طي كردن آن هم 16 دقيقه و دو برابر آن يعني 32 دقيقه كه مي شود 48 دقيقه و سرعت ماشين هم مي شود 90 كيلومتر در ساعت . و فاصله داراب تا تنگ طه نيز 20 دقيقه و نصف آن يعني 10 دقيقه كه مي شود 30 دقيقه و با توجه به سرعت 90 كيلومتر در ساعت مي شود 45 كيلومتر پس كل مسافت 117 = 45 + 72 لطفا براي ديدن بقيه جوابها به ادامه مطلب مراجعه فرماييد . ادامه مطلب ... در اين قسمت نحوه محاسبه مساحت شكلهاي هندسي دوره ابتدايي را به صورت خلاصه براي دانش آموزان عزيز قرار داده ام اميدوارم مورد استفاده قرار گيرد . (مساحت شكلهاي مربع و مستطيل و متوازي الاضلاع و لوزي و ذوزنقه و مثلث كه دانش آموزان دوره ابتدايي با آنها آشنا مي شوند . )
لطفا براي مشاهده نحوه محاسبه به ادامه مطلب مراجعه فرماييد . ادامه مطلب ... تبديل كردن واحدها به هم يكي از كارهاي مشكل در دوره ابتدايي مي باشد زيرا دانش آموز با انواع واحدها بايد آشنا باشد كه واحدهاي سطح مانند هكتار و متر مربع و واحدهاي جرم مانند گرم و كيلوگرم و واحدهاي طول مانند كيلومتر و متر و واحدهاي حجم مانند ليتر و متر مكعب مي باشد كه دانش آموز بايد با تبديل همه اين واحدها آشنا باشد در اين پست روشي نسبتا راحت براي اينكار قرار داده ام اميدوارم مورد استفاده قرار گيرد . لطفا براي مشاهده مطلب به ادامه مراجعه فرماييد . ادامه مطلب ... معنی کلمات زیر را بنویس . نهراسيم : ........................... فراهم نهاده : ....................... پاكزاد : .................. پشته : .............................. برازنده : ...................... احسان : ............................... 4- برای هر جمله فعلی مناسب بنویسید . ما بايد وطن عزيزمان را .............. شهاب و امير ماكت يك قايق را .............................. او فردا آزمايشهاي خود را ............................ لطفا براي ديدن بقيه سؤالات به ادامه مطلب مراجعه نماييد . ادامه مطلب ... ارزشيابي كلي كلاس سوم دبستان طه تنگ طه نام و نام خانوادگي فارسي معنی کلمات زیر را بنویس . برزگر .................. حاجت : ................... بحث : .................. پشته : .................. باعث : ................... آسيب : ........ ............... هر کلمه را با علامت مناسب جمع ببندید . ( ات - ها - ان ) (ممكن است يك كلمه را بتوان با بيش از يك علامت جمع بست .) كلمه .................... كوه ..................... حيوان ................... گياه ....................... لحظه ....................... كتاب ......................... لطفا براي مشاهده بقيه به ادامه مطلب مراجعه فرماييد . ادامه مطلب ... هميشه نمي توان به آنچه چشم ما مي بيند اعتماد كرد . دليل آن هم برخي كاركرد هاي چشم است كه گاهي ما را در مقايسه و اندازه گيري چيزها دچار سردرگمي مي كند . مثلا چشم ما اشيا را به صورت تكي پردازش نمي كند بلكه از محيط پيرامون شي نيز براي پردازش اطلاعات و ديدن شي استفاده مي كند حال اگر شيئي يكسان در دو محيط متفاوت باشد به دليل تأثير گزاري محيط پيرامون بر شي ممكن است ما آن شي را يكسان نبينيم . مانند مثالهاي زير: در مورد اول دايره اي كه در بين دايره هاي بزرگ محصور است از دايره اي كه در بين دايره هاي كوچك محصور است كوچكتر به نظر مي رسد در صورتي كه هر دو دايره با هم مساويند . و به دليل مقايسه بين دايره و محيط پيرامون ، اندازه آنها متفاوت به نظر مي رسد . .... لطفا براي مشاهده نمونه ها ي خطاي ديد به ادامه مطلب مراجعه فرماييد . ادامه مطلب ... از شناسنامه خود در چه جاهايي استفاده مي كنيد ؟ توانايي هاي اكنون شما با آنچه در دو سالگي مي توانستيد انجام دهيد چه فرقي كرده است ؟ چرا مسخره كردن ديگران كار درستي نيست ؟ تفاوتها و شباهتهايي كه بين تو و بقيه ي دوستانت وجود دارد را بنويس جاهای خالی را با کلمات مناسب پر کنید . خانواده با ............. ...... ...... بوجود می آید . با تولد فرزند تعداد .............................. بیشتر می شود . لطفا براي ديدن بقيه سؤالها به ادامه مطلب مراجعه فرماييد . ادامه مطلب ... كسري كه هر شكل نشان مي دهد را بنويسيد .
براي كسرهاي زير شكل بكشيد . 6 متر و 8 سانتي متر برابر است با …………….. سانتي متر 3 كيلوگرم و 87 گرم برابر است با ………………گرم . لطفا براي مشاهده نمونه سؤال به ادامه مطلب مراجعه فرماييد . ادامه مطلب ... يك دعا براي بهترين كسي كه دوستش داري بكن . آنرا در يك خط بنويس .
اشكالات درس سوم ( هميشه با من ) را بنويس .
چرا حضرت محمد (ص)گردنبند را از گردن خود باز كرد ؟
نام بستگان حضرت محمد (ص) را بنويس . پدر ........ مادر ......... دايه ........... دختر ........... لطفا براي ديدن بقيه سؤالات به ادامه مطلب مراجعه فرماييد ادامه مطلب ... معنی کلمات زیر را بنویس . برزگر : ........................... حاجت : ....................... بحث : .................. پشته : .............................. باعث : ...................... آسيب : ............................... با دیدن کلمه های زیر چه کلمه هایی را به یاد می آورید آن ها را بنویسید . لطفا براي ديدن بقيه سؤالات به ادامه مطلب مراجعه فرماييد . ادامه مطلب ... نام چند ماده غذايي كه در آن ها مواد نگهدارنده به كار رفته است را بنويس .
براي خريد مواد غذايي بسته بندي شده به چه نكاتي بايدتوجه كرد ؟
در زندگي خود و ديگران تا كنون چه استفاد هايي از گازها را ديده اي ؟ تبديل يك ماده از جامد به مايع را ..................... مي نامند . ماتند : چگونه آب به سه حالت جامد ، مايع و گاز در مي آيد ؟ لطفا براي ديدن بقيه سؤالات به ادامه مطلب مراجعه فرماييد . ادامه مطلب ... دو شنبه 26 اسفند 1392برچسب:ماده , آهنربا , مواد غذايي , آبهاي زير زميني , آينه, :: 20:7 :: نويسنده : ابوالفضل اطلاعات شناسنامه خود را بنويسيد . نام : نام خانوادگي : نام پدر : تاريخ تولد : محل تولد : شماره ي ملي : اگر خداوند همه ي انسانها را شبيه به هم مي آفريد چه مشكلاتي پيش مي آمد ؟
جاهای خالی را با کلمات مناسب پر کنید . خانواده با ............. ...... ...... بوجود می آید . به تعداد اعضای خانواده ............................... می گویند . لطفا براي ديدن بقيه سؤالات به ادامه مطلب مراجعه فرماييد . ادامه مطلب ... در دو آيه زير خداوند كدام يك از نعمتهايي كه به ما داده است را نام مي برد ؟ براي تشكر از خدا در مقابل اين نعمتهايي كه به ما داده است ما بايد چه كار كنيم ؟ حضرت محمد (ص ) هنگام باز کردن گردن بند به دایه اش چه گفت ؟ يك پيام قرآني كه تاكنون ياد گرفته اي را بنويس . لطفا براي ديدن بقيه سؤالات به ادامه مطلب مراجعه فرماييد . ادامه مطلب ... به جدولهايي جادويي گفته مي شود كه مجموع هر سطر يا ستون و يا قطرهاي آن برابر شود . براي تشكيل مربعهاي جادويي روشهاي زيادي وجود دارد كه يكي از بهترين و ساده ترين اين روشها ، روشي هست كه به روش هندي معروف شده است . البته اين روش مخصوص مربعهايي با تعداد خانه فرد مي باشد و براي مربع هايي با تعداد خانه زوج روش ديگري وجود دارد . مطابق اين روش ابتدا اولين عدد مربع جادويي را در اولين خانه زير خانه مركزي قرار مي دهيم و بعد به صورت اريب عدد نويسي را به سمت پايين ادامه مي دهيم و هر وقت از جدول خارج شديم عدد را به خانه متناظر خود در بالا و اگر در سمت راست بود به سمت چپ ..... لطفا براي ديدن بقيه به ادامه مطلب مراجعه فرماييد . ادامه مطلب ... تكليف شب جهت دانش آموزان كلاس سوم در سال تحصيلي 93-92 دبستان طه تنگ طه به سؤالات پاسخ بده . نام چند نفر كه براي كمك به ديگران جان خود را به خطر انداختند را بنويس . چرا بلدرچين ها به فكر يافتن مكاني جديد براي لانه خود افتادند ؟ لطفا براي مشاهده تكليف شب به ادامه مطلب مراجعه فرماييد . ادامه مطلب ... در اين قسمت يك نمونه سؤال درس شيرين رياضي براي بهمن ماه را قرار داده ام اميدوارم مورد استفاده شما عزيزان قرار بگيرد . 1 – تمام عددهاي 3 رقمي را كه رقم صدگان آن 3 و 4 و رقم دهگان 6 و 9 و رقم يكان آن 5 و 2 باشد را بنويسيد
2 – دانش آموزان مدارس ابتدايي داراب براي راهپيمايي روز دانش آموز در 10 گروه 100 نفره از ميدان باغ ملي به سمت ميدان انقلاب حركت كردند و در كنار آن ها 14 دانش آموز هم براي برقراري نظم قرار گرفتند . در اين راهپيمايي چند نفر دانش آموز شركت كردند ؟ لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرماييد . ادامه مطلب ... یک شنبه 18 اسفند 1392برچسب:جدول ارزش مكاني , ريال , انار , ضرب , رياضي كلاس سوم دبستان, :: 23:32 :: نويسنده : ابوالفضل در اين قسمت ادامه اشكالات رياضي سوم دبستان از صفحه 86 تا آخر كتاب را مي گذارم اميدوارم مورد استفاده شما قرار گيرد . در صفحه 86 سؤال 2 اندازه هاي نوشته شده برحسب نيم سانتي متر است بهتر بود اندازه ها برحسب سانتي متر رسم مي گرديد . در سؤال 3 نيز د مورد شكل اول ضلع پايين 5 نوشته شده كه بايد 6 نوشته شود و اندازه ها نيز تناسبي با اعداد نوشته شده ندارند و مثلا ضلع مثلث كه 4 است از ضلع مربع كه 7 است بزرگتر است وبهتر است تناسبي بين اندازه ها باشد . اگر همه بر حسب سانتي متر باشند كه ديگر بهتر مي شود . زيرا دانش آموز بيشتر با سانتي متر سروكار دارد . لطفا براي مشاهده قسمت سوم اشكالات كتاب رياضي به ادامه مطلب مراجعه فرماييد . ادامه مطلب ... آخرین مطالب آرشيو وبلاگ پيوندها تبادل لينك هوشمند نويسندگان
|
||||||||||||||||
|