تنگ طه
وبلاگي شامل مطالب آموزشي دوره ابتدايي و مطالبي درباره روستاي تنگ طه

نام بيست و هفت پيامبراز پیامبران الهي که معروفند، در قرآن مجيد ذكر شده از این بین نام حضرت عزیر فقط یکبار که البته داستان مردن و زنده شدن او در قرآن در آیه 259 سوره بقره بدون نام بردن از او بیان شده و در آیه 30 سوره توبه نیز نام او آورده شده که یهود او را پسر خدا می دانستند و چند پیامبر نامشان دوبار در قران آمده از جمله حضرت ادریس که در آیه 56 سوره مریم و آیه 85 سوره انبیا نام ایشان ذکر شده و حضرت طالوت (ع) که در آیات 247 و 249 سوره بقره ماجرای مبارزه او با جالوت آمده است و حضرت ذاالکفل (ع) که در آیه 85 سوره انبیا و آیه 48 سوره صاد نام ایشان آمده است  و حضرت الیاس که در آیه 123 سوره صافات و آیه 85 سوره انعام نامشان آمده و حضرت الیسع ( ع) در آیه 86 سوره انعام و آیه 48 سوره صاد نامشان آمده است . تکرار نام بقیه پیامبران در جدول زیر آمده است . نام برخی پیامبران به جز اسم خاص آن پیامبر به معنای دیگر هم به کا برده شده مانند هود که 10 بار در قرآن آمده و 7 بار منظور حضرت هود و 3 بار به معنای قوم یهود آمده است . یا صالح که 132 بار در قرآن آمده و فقط 9 بار به نام حضرت صالح اشاره دارد و بقیه به معنی عمل نیک می باشد .یا آدم که 25 بار در قرآن آمده و 9 بار به فرزندان آدم و 16 بار به حضرت آدم اشاره دارد .



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 27 دی 1396برچسب:پیامبر , قرآن , موسی , آدم , مریم, :: 22:40 :: نويسنده : ابوالفضل

ماجرای حضرت سلیمان علیه السلام در چندین سوره از قرآن بیان شده که عبارتند از :

سوره بقره آیه 102 که درباره هاروت و ماروت و ساحری می باشد .

سوره نسا آیه 163 وحی کردن به پیامبران از نوح و بعد از او که سلیمان هم می باشد

سوره انعام آیه 84 که درباره پیامبران نسل حضرت ابراهیم است .

سوره انبیا آیات 78 تا 82 که درباره قضاوت حضرت سلیمان و نیز دادن حکمت به سلیمان و داوود و رام کردن باد برای سلیمان و همچنین خدمت شیاطین به سلیمان می باشد .

سوره نمل آیات 15 تا 44 که عطا کردن علم و دانش به سلیمان و دانستن زبان پرندگان و بعد ماجرای سلیمان و مورچه و همچنین ماجرای ملکه سبا به طور کامل می باشد .

سوره سبا آیات 12 تا 14 درباره رام ساختن باد و جن و ذوب معادن مس و در پایان ماجرای فوت سلیمان و موریانه خوردن عصای او می باشد .

سوره صاد آیات 30 تا 40 که در این آیات به داوود اشاره می شود و بعد ماجرای تماشای گله اسب ها در هنگام غروب توسط سلیمان و بعد ماجرای دیدن جسد بر تخت سلیمان و توبه سلیمان و در نهایت چیزهایی که به سلمان داد مانند رام کردن باد و خدمت شیاطین



ادامه مطلب ...
دو شنبه 11 دی 1396برچسب:سلیمان , هدهد , صبا , داوود , قرآن , مورچه , , :: 22:0 :: نويسنده : ابوالفضل

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لينك هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تنگ طه و آدرس tangtaha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





گوگل
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 405
بازدید دیروز : 652
بازدید هفته : 1057
بازدید ماه : 3858
بازدید کل : 250097
تعداد مطالب : 163
تعداد نظرات : 367
تعداد آنلاین : 1