تنگ طه
وبلاگي شامل مطالب آموزشي دوره ابتدايي و مطالبي درباره روستاي تنگ طه

داستاني جالب و خنده دار از درايت و البته خوش شانسي زياد ملاي يك مكتب خانه در برابر فرستاده شاه كه با سادگي و صفاي قلب خود و با كمك خدا توانست فرستاده را شكست دهد . اين داستان با داستانهايي كه تا كنون شنيده‌ايد فرق دارد پس براي خواندن آن به ادامه مطلب مراجعه فرماييد .



ادامه مطلب ...
یک شنبه 23 تير 1392برچسب:ملا, زمين,فصل, فرستاده, سؤال,سيب, :: 1:32 :: نويسنده : ابوالفضل

يكي از زيباترين اشعار پروين اعتصامي شعر گره گشا مي باشد كه با ديدي طنز البته طنز همراه با تلخي همراه مي باشد . و انسان را به تفكر در رابطه بين خود و خالق يكتا وا مي‌دارد و از او مي خواهد در رابطه‌اش با خداي خود تجديد نظر كند و به جاي وابسته بودن به خلق ناتوان خدا يا عوامل مادي به خالق توانا اميدوار باشد . لطفااين شعر زيبا را در ادامه مطلب مطالعه فرماييد .



ادامه مطلب ...
دو شنبه 17 تير 1392برچسب:پروين , گره‌گشا,رهنورد , بيمار , سائل, :: 23:5 :: نويسنده : ابوالفضل

یکی از زیباترین غزلهای خواجه شیراز به نظر اینجانب غزل زیر است که در نسخه قدسی آمده و در دیگر نسخه های معروف مانند قزوینی - غنی و خانلری و هوشنگ ابتهاج ( سایه ) و نیساری نیامده است .( میرزا محمد قدسی که از سادات داراب می باشد ومختصری از شرح حال او در پست قدسی دارابی آورده ام ) لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرماييد.



ادامه مطلب ...
سه شنبه 4 تير 1392برچسب:حافظ , غزل , شاه بيت , قدسي , ابتهاج, :: 23:46 :: نويسنده : ابوالفضل

محمد قدسي دارابي ( گردآوري ديوان حافظ )

علي، ابن ميرزا سلطان علي از سادات حسيني اند.نامش ميرزا محمد ابن ميرزا فتح  اجداد و اقوامش از افراد صاحب نفوذ چه در زمان قدیم چه در زمان حال داراب بوده و از افراد با مکنت اینجا می باشند با اینکه اجدادش تماما ً دارابی می باشند اما در شیراز متولد شد و در این شهر روزگار گذرانید  . او از سادات حسینی است. قدسی از خواص شاگردان شیخ مفید ، صاحب "مرآت‌الفصاحه" ، بود که توانست در خدمت استاد در زمینه علوم ادبی .... لطفا بقيه را در ادامه مطلب مطالعه فرماييد



ادامه مطلب ...
دو شنبه 3 تير 1392برچسب:حافظ, شيخ مفيد, شعر , ادبي , قدسي , دارابي, :: 21:59 :: نويسنده : ابوالفضل

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لينك هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تنگ طه و آدرس tangtaha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





گوگل
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 216
بازدید دیروز : 652
بازدید هفته : 868
بازدید ماه : 3669
بازدید کل : 249908
تعداد مطالب : 163
تعداد نظرات : 367
تعداد آنلاین : 1