تنگ طه
وبلاگي شامل مطالب آموزشي دوره ابتدايي و مطالبي درباره روستاي تنگ طه

روستاي تنگ طه به داشتن انار معروف است . درباغات انار اين روستا ارقام مختلف انار نظير شهوار ( حسين آقايي) شيرين ده خيري ، شيرين كرماني ، مي خوش ، اشكفتي ، رباب و جزي و ارقام ديگر مي باشد . در ادامه مطلب دو كليپ از باغات انار را پس از برداشت انار مشاهده خواهيد نمود .

لطفا براي مشاهده كليپها به ادامه مطلب مراجعه فرماييد .



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 21 خرداد 1393برچسب:كليپ,باغ انار,تنگ طه,شهوار,فصل پاييز, :: 2:10 :: نويسنده : ابوالفضل

در اين قسمت عدد جالبي را بررسي مي كنيم كه از ضرب آن در اعداد نتايج جالبي به دست مي آيد عددي كه از ارقام 1 تا 9 به ترتيب درست شده است .

ابتدا عدد باسير صعودي يعني 123456789 را بررسي مي كنيم .از ضرب اين عدد در اعدادي كه مضرب 3 هستند عددي حاصل مي گردد كه از 3 عدد 3 رقمي كه دو تاي اول مثل هم و سومي با يك رقم تغيير و يك جابه جايي درست مي شود . براي مضربهاي 9 نيز نتيجه بسيار جالبي به دست مي آيد و جواب هميشه ازتكرار 9 بار تعداد نه هاي موجود در عدد و يك صفر در مرتبه دهگان ساخته مي شود .

 مثلا 36 در 123456789 مي شود : در 36  ، 4 تا 9 تايي موجود است پس جواب مي شود 4444444404  

لطفا براي ديدن بقيه به ادامه مطلب مراجعه فرماييد .



ادامه مطلب ...
سه شنبه 13 خرداد 1393برچسب:عدد جالب,سير صعودي , سير نزولي, ضرب, :: 11:30 :: نويسنده : ابوالفضل

در اين قسمت چند مسأله از درس شيرين رياضي كلاس سوم دبستان را براي استفاده دانش آموزان عزيز قرار داده ام و در ادامه سؤالها نيز پاسخ هركدام به همراه توضيح كوتاه درباره حل مسأله قرار داده ام اميدوارم مورد توجهشما دانش آموزان عزيز قرار بگيرد .

1 - دانش آموزان كلاس سوم دبستان طه تنگ طه در صف ايستاده اند . نيما مي گويد من از اول صف نفر نهم و از آخر صف نفر ششم هستم . چند نفر در صف كلاس سوم ايستاده اند ؟

لطفا براي ديدن بقيه به ادامه مطلب مراجعه فرماييد .



ادامه مطلب ...
دو شنبه 12 خرداد 1393برچسب:مسأله,عدد,رسم,روز , سانتي متر, تقسيم, :: 1:34 :: نويسنده : ابوالفضل

در اين قسمت 7 سرگرمي را براي شما قرار داده ام . اگر موفق به يافتن پاسخ نشديد به پست بعد مراجعه فرماييد .

1 - ما از شهر داراب به طرف قلاتويه به راه افتادم و در بين مسير در تنگ طه نيز قرار بود توقف نماييم . پس از 20 دقيقه از راننده پرسيدم تا تنگ طه چقدر مانده ؟ او در جوابم گفت : نصف راهي كه از داراب تا اينجا آمده ايم باقي مانده . ما پس از رسيدن به تنگ طه و انجام كارهايمالن در آنجا به طرف قلاتويه حركت كرديم پس از طي كردن 48 كيلومتر باز از راننده پرسيدم چقدر از راه باقي مانده ؟ و باز او در جوابم گفت : نصف راهي كه از تنگ طه تا اينجا آمده ايم باقي مانده و ما پس از 16 دقيقه به مقصد رسيديم . اگر سرعت ماشين در همه جا يكسان بوده باشد مسافت بين داراب تا تنگ طه و قلاتويه چقدر است ؟

لطفا براي ديدن بقيه به ادامه مطلب مراجعه فرماييد .



ادامه مطلب ...
شنبه 3 خرداد 1393برچسب:رياضي , طوطي, كيلومتر,حاصل ضرب,سن, :: 15:42 :: نويسنده : ابوالفضل

در اين قسمت پاسخ سرگرمي هاي پست قبل را براي شما قرار داده ام .

1 - اول فاصله تنگ طه تا قلاتويه كه 48 كيلومتر و نصف آن يعني 24 كيلومتر كه مي شود 72 كيلومتر و مدت زمان طي كردن آن هم 16 دقيقه و دو برابر آن يعني 32 دقيقه كه مي شود 48 دقيقه و سرعت ماشين هم مي شود 90 كيلومتر در ساعت . و فاصله داراب تا تنگ طه نيز 20 دقيقه و نصف آن يعني 10 دقيقه كه مي شود 30 دقيقه و با توجه به سرعت 90 كيلومتر در ساعت مي شود 45 كيلومتر پس كل مسافت  117 = 45 + 72

لطفا براي ديدن بقيه جوابها به ادامه مطلب مراجعه فرماييد .



ادامه مطلب ...
شنبه 3 خرداد 1393برچسب:سرگرمي رياضي,دختر,وزنه, عدد,فاصله, :: 15:33 :: نويسنده : ابوالفضل

در اين قسمت نحوه محاسبه مساحت شكلهاي هندسي دوره ابتدايي را به صورت خلاصه براي دانش آموزان عزيز قرار داده ام اميدوارم مورد استفاده قرار گيرد . (مساحت شكلهاي مربع و مستطيل و متوازي الاضلاع و لوزي و ذوزنقه و مثلث كه دانش آموزان دوره ابتدايي با آنها آشنا مي شوند . )

 

لطفا براي مشاهده نحوه محاسبه به ادامه مطلب مراجعه فرماييد .



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 1 خرداد 1393برچسب:مساحت, مستطيل,لوزي,مربع,ذوزنقه,مثلث, :: 23:31 :: نويسنده : ابوالفضل

تبديل كردن واحدها به هم يكي از كارهاي مشكل در دوره ابتدايي مي باشد زيرا دانش آموز با انواع واحدها بايد آشنا باشد كه واحدهاي سطح مانند هكتار و متر مربع و واحدهاي جرم مانند گرم و كيلوگرم و واحدهاي طول مانند كيلومتر و متر و واحدهاي حجم مانند ليتر و متر مكعب مي باشد كه دانش آموز بايد با تبديل همه اين واحدها آشنا باشد در اين پست روشي نسبتا راحت براي اينكار قرار داده ام اميدوارم مورد استفاده قرار گيرد . لطفا براي مشاهده مطلب به ادامه مراجعه فرماييد .



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 1 خرداد 1393برچسب:كيلوگرم,سانتي متر,تبديل,حجم,مميز,كلاس, :: 22:51 :: نويسنده : ابوالفضل

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لينك هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تنگ طه و آدرس tangtaha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





گوگل
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 183
بازدید دیروز : 652
بازدید هفته : 835
بازدید ماه : 3636
بازدید کل : 249875
تعداد مطالب : 163
تعداد نظرات : 367
تعداد آنلاین : 1