باغ وحش
تنگ طه
وبلاگي شامل مطالب آموزشي دوره ابتدايي و مطالبي درباره روستاي تنگ طه

   

در یک باغ وحش در لندن در ازای بازدید از حیوانات باغ وحش به جز پول گاهی از افراد سگ یا گربه‌ای می‌گرفتند تا آنها را به عنوان غذا به جانوران وحشی بدهند

  یک روز شخصی سگ کوچکی را در خیابان پیدا کرد تصمیم گرفت آنرا به باغ وحش برده و از آنجا بازدید نماید . همین کار را هم انجام داد . وقتی مسئولان باغ وحش سگ را گرفتند آنرا داخل قفس شیری انداختند تا هم مردم از حمله شیر به سگ دیدن کنند و هم غذای شیر را  داده باشند .

 

 

  سگ که شیر را دید دم خود را جمع کرد در گوشه ای کز کرد شیر به او نزدیک شد . سگ به پشت خوابید و پاهارا دراز کرد و دم تکان داد شیر به او نزدیک شد و او را بویید و بعد او را برگرداند سگ جلو شیر روی دو پا نشست و دم تکان داد . از آن پس آن دو حیوان دوست شدند و وقتی مسئول باغ وحش برای شیر تکه‌ای گوشت انداخت شیر سهم سگ را به او داد شب هم شیر خوابید و سگ نیز سرش را روی پنجه‌های شیر گذاشت و به خواب رفت .

 

  مدتی بعد صاحب سگ که از باغ وحش دیدن می کرد سگ خود را شناخت و از مسئولان خواست تا سگش ر ابه او بدهند . ولی وقتی می خواستند سگ را بیرون بیاورند شیر به آنها حمله کرد و نگذاشت سگ را از پیشش ببرند .

 

 

 

     یکسال گذشت و دوستی شیر و سگ برقرار بود تا اینکه یکروز سگ مرد شیر دیگر غذا نخورد و در کنار سگ روی زمین دراز کشید . مسئولان باغ وحش می خواستند جسد سگ را از قفس او بردارند اما شیر نمی گذاشت . آنها سگ دیگری را وارد قفس شیر کردند تا شیر او را به عنوان دوست از دست رفته انتخاب کند اما شیر به او حمله کرد و او را از هم درید و به گوشه ای پرت کرد شیر چند روزی در کنار سگ ماند و چیزی نخورد تا خودش هم در کنار سگ مرد .             « برگرفته از داستانهای کوتاه تولستوی »

 

 


نظرات شما عزیزان:

سعید
ساعت18:40---3 فروردين 1394
مرسی عالی بود وقتی بچه بودم باخونذن این داستان کلی دلم برای شیز سوخته بود

آرتا
ساعت10:40---20 خرداد 1391
برو بابا تو هم با اين داستاناي مزخرفت . شير كه مهر و محبت حاليش نيس . چيه اينا كه نوشتي .

شاهزاده پارسی
ساعت11:35---6 دی 1390
salam khobi merci ke sar zadi linket kardam khasi mano ba esme shahzade parsi link kon

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





یک شنبه 20 آذر 1390برچسب:تولستوی,داستان,باغ وحش,شیر,خیابان,سگ, :: 22:23 :: نويسنده : ابوالفضل

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لينك هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تنگ طه و آدرس tangtaha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





گوگل
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 53
بازدید هفته : 678
بازدید ماه : 5350
بازدید کل : 251589
تعداد مطالب : 163
تعداد نظرات : 367
تعداد آنلاین : 1