تنگ طه
وبلاگي شامل مطالب آموزشي دوره ابتدايي و مطالبي درباره روستاي تنگ طه
در صفحه 35 سؤال 1 امروزه با 1000 ريال چيزي نمي توان خريد . پس بهتر است اين سؤال حذف گردد . سؤال 2 يك دلار در كشوري بهتر است به صورت يك دلار كشوري نوشته شود . سؤال 3 ، 20تومان را اگر بخواهيم به ليره تبديل كنيم مي شود 200000 ليره . پس بهتر است سؤال را تغيير بدهيم تا از عدد چهار رقمي بيشتر نشود . در صفحه 36 كامل كن تقي از پدرش مي پرسد تهران 40 كيلومتر يعني چه در صورتي كه روي تابلو و همچنين تابلوهايي از اين قبيل معمولا كلمه كيلومتر را نمي نويسند . پس بهتر است كيلومتر را حذف كنيم . در صفحه 39 سؤال 4 ابتدا معرفي كيلوگرم در انتهاي سؤال 3 آمده است . كه زياد جالب نيست و بهتر بود ابتدا كيلوگرم معرفي مي شد و بعد در همان سؤال ، تمرين داده مي شد . البته فعاليت انجام بده پايين صفحه نيز كه باز به معرفي كيلوگرم مي پردازد نيز بهتر بود در صفحات قبل آورده مي شد . در صفحه 40 سؤال 1 چندان سؤال دقيقي نيست و ممكن است دانش آموز فكر كند آن روستا بين تهران و شهر باشد و يا بعد از شهر باشد و يا حتي بين تهران و شهر و در مسير فرعي باشد كه در هرصورت جوابي به دست مي آيد . سؤال 6 طول كتاب رياضي 37 سانتي متر نمي باشد بلكه 27 سانتي متر مي باشد . در صفحه 46 سؤال 2 با توجه به توضيحي كه بعد از سؤال در مورد كسر آورده شده بهتر بود شكلها نيز كسر دو سوم را نشان مي داد . در صفحه 47 رديف آخر كه شكل مكعب مي باشد برخي دانش آموزان در شمردن تعداد مكعبها مشكل دارند و بهتر بود شكل واضح تري رسم مي شد . در صفحه 48 سؤال 2 ستون دو رديف يك شكل درست نصف يك چهارم را رنگ نكرده و دانش آموز در تشخيص تعداد قسمتهاي رنگ شده دچار سردرگمي مي شود . همچنين رديف دو ستون يك باز تشخيص تعداد قسمتهاي رنگ شده براي دانش آموز مشكل مي باشد . در مورد طول مورچه نيز اگر مورچه كوچكتر از يك سانتي متر باشد بهتر است . در صفحه 51 سؤال 3 عنوان شده وزن ( جرم ) خربزه چقدر است ؟ كه وزن با جرم فرق دارد و در مورد دانش آموز ابتدايي بايد همان واژه جرم عنوان گردد و واژه وزن به كار نرود . در صفحه 57 سؤال 1 براي دانش آموز مشكل است كه بتواند كسرهاي مساوي را درست تشخيص دهد و كلا اين سؤال چندان مناسب كلاس سوم نيست چرا كه دانش آموز با مقايسه كسر با صورت و مخرج مختلف آشنا نيست و قرار هم نيست در اين سال آشنا گردد . بهتر است كلا اين سؤال حذف گردد . در صفحه 59 سؤال 5 عنوان شده زاويه ي راست را مشخص كنيد در صورتي كه شكل داراي دو زاويه راست مي باشد و بايد بيان مي شد زاويه هاي راست را مشخص كنيد . سؤال 9 در جاي مناسبي قرار نگرفته و اگر بعد از سؤال 10 قرار مي گرفت بهتر بود چرا كه دانش آموز تصوير مربوط به سؤال 9 را مربوط به سؤال 10 مي داند . در صفحه 64 خلاق باش اگر بخواهيم آجرها را در دسته هاي 4 تايي رنگ كنيم بايد از ضرب 4 در عدد دو رقمي استفاده كنيم در صورتي كه اگر عنوان نمي شد در دسته هاي 4 تايي به راحتي مي شد آن ها را دسته بندي كرد و ضرب يك رقمي در يك رقمي را براي آ ن ها نوشت . در صفحه 66 سؤال 3 براي ستون اول محل جمع ها كم است و در ستون دوم جا زياد است . در صفحه 69 كار با ماشين حساب در ابتدا عنوان شده كارتن مداد رنگي و در سؤال عنوان شده در كارتن چند مداد است كه بهتر است كلمه رنگي به آن اضافه گردد . در صفحه 71 سؤال 1 شكلها اشتباه است و بهتر است در شكل سمت چپ يا يك رديف حذف شود و يا به جاي 4 در پرانتز دوم عد 5 را نوشت .البته اگر شكل را 90 درجه بچرخانيم بهتر مي شود . در شكل سمت راست هم بايد كل عبارت را عوض نمود و نوشت . 8 × 5 = (2 × 5 ) + ( 6 × 5 ) در همين صفحه سؤال 1 تمرين ها نيز رنگ شكل سمت راست سبز است و در سؤال از رنگ سياه نام برده شده است . در صفحه 74 سؤال 3 فلش ها با محور فاصله دارد و بهتر است نزديكتر به محور رسم شوند . در صفحه 75 سؤال 3 عنوان شده يك كارتن 8 جعبه استكان دارد و بعد در آخر سؤال شده در اين جعبه كه بايد نوشته شود اين كارتن . در صفحه 77 سؤال 5 رنگ سيبها چندان طبيعي به نظر نمي رسد . و بهتر بود رنگ آن ها طبيعي تر انتخاب مي شد . در صفحه 82 انجام بده اگر دانش آموز بخواهد گذاشتن نقطه را ادامه دهد قسمتي از نقطه ها درون خط كش قرار مي گيرند كه بهتر است خط كش حذف گردد . چون چندان كاربردي هم ندارد و دانش آموز خودش بايد براي پيدا كردن هر نقطه از خط كش استفاده نمايد . در صفحه 83 سؤال 3 در قسمت آخر دور اين شكل چند پاره خط دارد ؟ آن را نام ببريد كه با توجه به اينكه 3 پاره خط وجود دارد بايد عنوان شود آن ها را نام ببريد .
در صفحه 85 سؤال 3 براي نوشتن اندازه محيط مستطيل 3 خط براي جمع گذاشته شده كه بايد 4 خط باشد . نظرات شما عزیزان:
کتابهای کلاس سوم خصوصا ریاضی که همه اش اشکال هست پس نویسنده ها پول بابت چی میگیرن .
آخرین مطالب آرشيو وبلاگ پيوندها تبادل لينك هوشمند نويسندگان
|
||||||||||||||||
|